dinsdag 3 juni - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van John en Agatha Bezu - WaarBenJij.nu dinsdag 3 juni - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van John en Agatha Bezu - WaarBenJij.nu

dinsdag 3 juni

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John en Agatha

03 Juni 2014 | Verenigde Staten, North Conway

Vandaag twee weken onderweg, lijkt al veel langer, al zoveel gezien en zoveel verschillende dingen gezien, zo ook vandaag. Van Vermont naar Maine, toch weer 3 uur rijden, aangekomen bij de voet van Mount Washington. Via een smal weggetje met een guided tour omhoog naar 6288 feet, ca. 2000meter. Hier komen 3 weersystemen bij elkaar en is ooit de hoogste windsnelheid ter wereld gemeten, 248 mile perhour. Dat hebben wij niet mee gemaakt, mooi weer toen we boven kwamen, wel koud, 10 graden, beneden was het 25 graden. In het uurtje dat we op de top rondgekeken hebben, prachtige uitzichten overigens, zagen we het weer veranderen, binnen 15 minuten zaten we ineens in een wolk.

Beneden aangekomen koers gezet naar Conway daar de dag afgesloten met amerikaanse chinees, lijkt op hollandse. Nu nog even lezen en dan vroeg op bed, morgen immers naar de kust, Portland.